lördag 3 oktober 2009

Friluftsdag i Rättviksskogarna

Ja, den här dagen var minsann en dag i hurtighetens tecken. Åkte till Kojan (så har vi kallat sommarstugan sedan begynnelsen) utanför Rättvik tillsammans med farsgubben, farsgubbens fruntimmer Pia och Pias son Markus för att uträtta stordåd. Och stordåd uträttades kan jag lova. Till exempel åt vi korv med bröd! Och så gjorde vi ju faktiskt en del nytta på riktigt också. På bilden här nedanför fäller Markus ett skruttigt träd med kirurgisk precision (tack gode gud för det!).
Själv så skuttade jag runt med en röjsåg i en sisådär fem-sex timmar och fällde en triljon träd ungefär. Ser fram emot en smärtsam träningsvärk imorgon Dum som jag är (någon gång ibland iallafall) tänkte jag inte på att ta någon före-bild, skillnaden är näst intill ofattbart cool. Nästan lika cool som jag är i genomskinliga skyddsglasögon och en maffig röjsåg.
Trots bitande kyla (som jag inte ens märkte av) och en del regn var det en riktigt härlig dag i stugan. Det går liksom inte att låta bli att må sådär oförskämt bra från sekunden man kommer dit, förstår bara inte varför man inte ger sig själv den tiden oftare. Men det kanske det blir lite ändring på snart, vem vet?

1 kommentar:

Cissi sa...

Hej hopp kusin vitamin. Kanon bra att ni fälde det där trädet! Ha det gött. PÖSS