måndag 11 augusti 2008

En riktigt najs vecka

Har haft en riktigt najs vecka utanför Örebro, som säkerhetsvakt på festivalen Frizon. Kom dit rätt sent på tisdagskvällen med ungefär 39 graders feber, inte riktigt det optimala, men vad ska man göra? Fick upp tälten i skenet från minibussens halvljus på någon timme och sov sedan gott i fem timmar innan det var dags att sätta igång.

På onsdagen stod det bara(?) 38 grader på så jag jobbade på för fullt istället för att ligga och tycka synd om mig själv (det blir man bara sjukare av märkte jag) och på torsdagen var febern lika borta som comviq:s mobiltäckning på Frizon-området. Blindside-spelningen innebar kaos, men vi i den gedigna vaktstyrkan gjorde (som alltid) ett bra jobb och höll ordning på det rätt galna folkhavet. Var nog roligaste arbetstimmarna. Maffig känsla att vara mellan Blindside och publikhavet när bandet frågade om publiken var med. Liite najs.

Har även träffat och jobbat med galet trevliga människor och fått några nya vänner. vi har haft skitkul under veckan. Minst lika najs som Blindside-spelningen! Nu ska jag försöka ta ifatt ännu några timmars förlorade sömn, eftersom jag har slut på arbete nu jobbar jag bara två dagar den här veckan. Tack, sköna människor, för veckan som varit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukt bra vecka!

Margit25 sa...

Ja visst var det en bra vecka björn! / Margit. Fast Jag var bara där från tisdag- fredag!!