torsdag 4 juni 2009

Hä gick vägen!

Yeehs, i förmiddags var det till slut dags för fystesterna inför Polishögskolan. Eftersom de praktiskt nog ägde rum i Umeå har jag laddat i vår stuga innanför Ö-vik några dagar. Nattens sömn var en taktisk katastrof, la mig före nio igår kväll, men det tog över tre timmar för mig att somna och eftersom jag gick upp halv fyra för att hinna köra sista biten hann jag knappt se skymten av John Blund innan klockan skrämde liv i mig igen.

Först på schemat var tvåkilometerslöpningen med maxtiden nioochenhalv minut. Pressade mig rätt bra och spurtade in på hyfsade 7,44 (en putsning på personbästat med 22 sekunder)!

Efter det var det dags att lyfta och dra en sjuttiosjukilosdocka femton meter, ett moment som jag var lite nervös över. Och såklart lyckades jag hamna med en 80kilos-kille när vi skulle träna på lyftet. Men det gick faktiskt grymt bra det också!

Hinderbanan var också den ett lite oroligt moment eftersom jag inte direkt tränat något på det tidigare. Blev tillochmed lite nervös när jag insåg hur nära jag var att fixa hela alltihop. Allt som behövdes var en kullerbytta och några hopp över hinder på under femton sekunder. Jag gjorde det på elva. Så jag fiixade det! Så sjuukt bra!

Är inte bara lite stolt och nöjd över dagens bedrift. Dessutom var det grymt roligt där, världens stämning, alla hejade och peppade på varandra! Me like big time!

Inga kommentarer: