måndag 8 juni 2009

Hade ju faktiskt en liten semester

Har ju nästan glömt bort att visa hur mysigt jag hade det i vår stuga vid Uvsjön (några mil innanför Ö-vik) dagarna innan fystesterna i Umeå förra veckan. När jag kom fram på måndagskvällen kunde jag inte låta bli att traska ner till sjön för att försöka få upp en liten abborre eller två. Inte bara lite vackert på kvällskvisten, va?
Det slutade inte bättre än att jag råkade dra upp en gädda som trasslade in sig så pass i håven att det kändes mer humant att göra slut på lidandet för stackarn.
En riktig skönhet, eller hur? Nja, kan ju diskuteras, men förhoppningsvis smakar den bra iallafall!
Fråga inte ens hur det där gick till, jag skyller på gäddeländet...
Rätt vackert även när jag kom ner vid halv sex-tiden på morgonen, däremot låg fisk-busarna fortfarande och sov.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Härliga bilder, men det ser lite kallt ut när man tittar på färgen på sjön..
Kul att du gjort vuxenpremiär och varit på Uvsjön själv också!

Anonym sa...

Var du i Umeå själv eller? Margit

Anonym sa...

Bjorn din fisk buse!