onsdag 15 oktober 2008

En morot. Två morötter. Tre morött...

Har varit ute i morotslandet igår och idag, och eftersom jag gått på Soltorg kan jag ju inte låta bli att bli lite tönt-intresserad av att tänka ut lite rolig statistik på det vi gör och jag förstår att du är sjukt nyfiken på att ta del av den.

Vi har plockat
  • åtta kilo morötter i sekunden

  • nästan trettio ton morötter på en dag

  • nästan en morot per centimeter

  • närmare en 450 000 morötter på en dag
Det är många morötter det...

Imorgon går färden till Ikea med papsi, ska bli riktigt najs. Har en rätt lång shopping-lista, men den är nog rätt tråkig att läsa, så jag struntar i att skriva upp den här. Kanske tar den någon dag när jag inte kommer på något alls att skriva.

Jättetrött nu och har en massa timmar att ta igen, kanske ska räkna morötter (istället för får, men det har du säkert redan räknat ut tror jag) så jag somnar snabbt.

Inga kommentarer: