torsdag 9 oktober 2008

I'm singing in the rain

Vitkålsplockning är ganska så väderberoende, eftersom det inte funkar speciellt bra att göra ett vettigt jobb när regnet vräker ner. Och imorse när jag vaknade blev jag inte bautaledsen när jag såg att det faktiskt regnade ute. Kort samtal till chefen för att få bekräftat att jag skulle stanna hemma, för att sedan snabbt somna om igen. Gött och behövligt, jag går ju aldrig och lägger mig i tid av någon anledning.

Tack vare att jag varit ledig har jag hunnit spendera många timmar med att göra ingenting (kul hur det där fungerar egentligen), det enda vettiga var kvällsmaten, så jag skryter väl lite som vanligt.

Alltså jisses, gör jag inget annat än att laga mat? Njae, känns inte så ibland.

Anywho, ikväll var det dags för en ny pastasås, den här gången använde jag kyckling, lök och curry. Borde kryddat lite mer, men det smakade inte alls tokigt.

Inga kommentarer: