måndag 6 oktober 2008

Äta bör man..

...och idag har jag verkligen ätit gott! Blev inga lägenhetsbilder idag heller (jag är verkligen så sjukt slö). Det får bli några nya, frestande mat-foton istället, kul va?
Till lunch fick det bli stekt lövbiff med kokt potatis och grönpepparsås, plus lite sallad och gurka på sidan. Inte alls tokigt kan jag lova.

På eftermiddagen blev det en trevlig fika på Almas Café med Joel (ny i stan), flera timmars prat om lite av varje. Aldrig fel med nya vänner!

Sådär framåt kvällningen kokade jag spagetti och slängde ihop en smarrig pastasås med matgrädde, spenat, ost och bacon. Smaskens!

Något av det bästa är att det blev en massa mat över, så jag kan vara lite slö med matlagningen några dagar om jag känner för det (om inte nån kommer och äter upp allt mitt krubb alltså). Bäst jag går och lägger mig nu innan jag blir hungrig igen!

2 kommentarer:

Signerat Jens sa...

Mat ÖVER? 23 70 99 - det är bara att ringa, jag är alltid hungrig! Annars kan du göra matlådor och sälja så kanske du slipper vitkålen. (Aldrig funderat på att öppna eget lunchhak?)

/ Jens (hungrigare nu än nyss!)

Björn Granholm sa...

Haha, jo det kanske skulle vara något! Vore ju inte dumt att slippa vitkålen iallafall.. =p