onsdag 22 juli 2009

Att göra en spik

Av någon lattjo anledning kändes det lockande att ligga på x antal tusen små plastspikar idag när jag var över till Malin för att få absurt mycket stryk i yatzy. I omgång numero två hade denna Malin dubbelt så många poäng som mig när sista tärningen var slagen. Spikmattan var med andra ord den lindrigare upplevelsen!
Efter tärningsförudmjukelsen stod det sista hoppet för upprättelse till en svettig minigolfmatch. Gick ut stenhårt med en spik på första hålet, men sen var det som om någon fifflat med min boll (anklagar ingen, Malin, men du var ju i närheten och jag förstår om du blev skakis efter min första hole-in-one), och efter det gick det bara utför.

Trots tjugohundratalets största utskåpning var det en riktigt najs dag som avslutades med ett lagom dödssvettigt löppass i sjumilaskogarna i Mellsta!

Inga kommentarer: