måndag 9 juni 2008

Man lär sig alltid något (ibland något nytt)

Bara för att man (jag till exempel) inte går i skolan längre betyder det verkligen inte att man slutar lära sig saker. Det gäller bara att vara vaken och tänka på vad man hör och gör.

Idag har jag bland annat lärt mig att
  • går man upp i tid hinner man jogga hem och hämta busskortet utan att missa bussen till jobbet (tur att jag för en gångs skull faktiskt kom upp i tid)

  • pytt-i-panna ofta kan vara en sällsynt tråkig maträtt (speciellt när alla andra äter något riktigt gott)

  • det verkar vara tekniskt omöjligt för människor att förstå att stänger man 18.00 så stänger man 18.00 (mer som "phu, jag hann in genom dörrarna och klockan är bara 17.59")

  • om man ska göra köttfärssås av ett kilo köttfärs i en mellanstekpanna bör man laga den i åtminstone två omgångar (jag tänkte ju såklart att "det är ju no problems" och vill man så går det!)

Inga kommentarer: