tisdag 24 juni 2008

Anta utmaningen

Tiden går fort när man har roligt, om en vecka fyller bloggen tre månader (förväntar mig givetvis åtminstone tårta och blommor). Har hittills blivit 45 inlägg (46 med det här) och det ser inte bättre ut än att den siffran kommer fortsätta stiga.

Då och då säger folk till mig att jag borde skriva mer och oftare, vissa vet jag att de läser bloggen, andra hade jag ingen aning om. Men det är roligt att då och då höra att det jag skriver uppskattas och att jag borde skriva mer.

Har du följt bloggen ett tag har du säkerligen lärt känna iallafall en liten del av mig och vad jag tänker, men jag vet ju rätt lite om vad du tänker och tycker. Därför kommer min första utmaning till dig ikväll. Mitt nästa blogginlägg kommer publiceras här om en vecka, den 1a juli (så bloggen hunnit fylla tre månader) och fram till dess vill jag att ni låter kommentarsfunktionen till det här inlägget gå het.

Utmaningen: Jag vill veta lite om
  • Varför du läser min blogg (om du läst den mer än en gång såklart)

  • Något som varit extra vettigt i här i bloggen (om något varit vettigt alltså)

  • En/flera tankar eller ämnen som du vill att jag ska reflektera över ett inlägg (vill du själv skriva ett litet inlägg får du gärna maila (fjonar@msn.com) över det så kanske det dyker upp på bloggen)
Självklart får du vara anonym, men det gör inget om du berättar vem du är heller! En vecka på dig, låt pennan (nja, tangentbordet då) glöda. När jag återkommer får du en liten rapport från Peace & Love. På återläsande!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det som jag tycker har varit bra med den här bloggen – och med bloggar i största allmänhet - är att det ger en liten insikt i hur du/folk tänker vilket jag tycker både är kul och intressant. Sen att du är duktig på att skriva och skriver mycket vettigt behöver jag väl inte nämna. Själv skulle jag nog ha svårt att kunna vara ärlig när jag vet att det är många som läser.. keep up the good work! Ifall du vill skapa mer debatt tror jag att du ska skriva om ämnen som folk lätt har olika åsikter om, eller bara stör sig på..sånt är alltid kul..hehe=)

Anonym sa...

Skön blanding av djupare ämnen och vardagstankar, variationen är najs. Gillar dina matinlägg spec när det är bild på maträtten du lagat;)

Björn Granholm sa...

Tack hörni, ska fortsätta vara ärlig och laga mer mat!

Joachim Elsander sa...

Jag kommenterar inte så ofta men jag brukar kasta ett öga hit då och då och jag tycker du skriver intressant och bra. Fortsätt med det!