tisdag 1 juli 2008

Musik skall byggas utav glädje

Peace & love sammanfattas nog bäst med just de två orden, plus ett galet skrik, i extas tack vare all underbar musik (förlåt för lilla rimmet där, men när jag väl kommer igång vet man aldrig var det bär. Förlåt igen.). Amanda Jenssen, Jason Mraz, Mando Diao, Miss Li, Sex pistols, Veronica Maggio, Sugarplum Fairy, Håkan Hellström. Rätt svårt att inte bli nöjd. Mando var som vanligt löjligt bra. Maggio så ruskigt skön att lyssna på. När Jason "reggae" Mraz, jammade loss med "Peeace and love" till schyssta bongo-drums var det helt galet bra. Skoj att se The Lance röja, dels för att de var bra och dels för att de är gamla skolkompisar.
Men det absolut skönaste, galnaste, svettigaste, hesaste i musikväg var utan tvekan de helt tokiga gatu-trum(och dans)-halvtimmarna (hur länge höll det på egentligen, man tappade ju bort tiden!) på fredan och lördan, som gick ut på att, ja.. Den som råkade ha en stor trumma med sig stod och slog sig svettig på den och vi som inte hade något att slå på mest dansade runt och skrek med bäst vi orkade. Helt galet och galet kul!

Också jättetrevligt att träffa på gamla bundisar, och att träffa några nya med för den delen! Helt enkelt en galet bra festival!

Tack för kommentarerna S (kan inte låta bli att bli lite nyfiken på vem, attans!) och Johan, gött (som de säger där borta på västkusten) att läsa! Känner du att nej tusan, det där glömde jag ju bort så kan du ju alltid bläddra ner lite och slänga in lite ris.

Blev idag efter jobbet utsatt för lite spontan matshopping. Jag var fullständigt inställd på ett-paket-bröd-lite-mjölk-och-en-näve-makaroner-på-Tempo-handlandet (som det blivit alltför mycket av på slutet, inte ekonomiskt!), men Erik (min jobbarpolare) behövde också handla så det blev istället en ordentlig Willys-runda som slutade med allt möjligt konstigt i matkassarna (tjata lite på mig så kanske jag vågar lägga upp någon bild på resultatet någon dag framöver!).

Oj, shit, är det redan juli, vart tog halva sommaren vägen egentligen? Dags att köpa julklappar snart igen..!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gatu-trummandet var galet! Helt underbart! Också underbart att festivala med dig! Tack för en superhelg! krams

Anonym sa...

Hej björn

Anonym sa...

Hejsan! Jag var där i fredags. Jag betalade 700 kr för min biljett.
Förutom att jag var i Festivalkyrkan så såg jag Jill Johnson, Sex Pistols och sist men inte minst KENT. De var bra. Kent alltså inte sex pistoler. Men jag missade ett bra band på festivalen de spelade halv tio tiden där Jill spelade God is from Mars...Curly Sue du kanske vet. Hälsningar Margit.

Anonym sa...

jag är bara lite avundsjuk.... men bara lite...

Björn Granholm sa...

Detsamma Carro, det gör vi fler gånger. Helt tokbra!
Du hann iallafall se en hel del, Margit!
Amalia, det kommer fler tillfällen, som nästa år till exempel! Do it =)