tisdag 22 juli 2008

Gothenburg

Först och främst, innan jag glömmer bort det (för det lovar jag att jag gör annars). Alltså, på riktigt, vad var vitsen med Andra Generationens tolkning av nationalsången i kvällens Allsång på Skansen? Visst kan det vara kul med lite variationer, men jag har hört diskmaskiner som låtit bättre än det där gjorde.

Dagens bright moment tillägnar jag herr telefonkund som ringde och undrade om vi (som är en motorcykeltillbehörsfirma (gillar det där ordet, lagom kort och bra)) hade verkstadshandböcker till utombordare. Jomenvisst hörru. Nej, testa hos nån som sysslar med båtar kanske, tyckte jag, men snubben gav sig liksom inte. Men vart kan jag få tag i såna då, har ni något nummer till någon kanske, undrade killen vidare. Fascinerande många som tror att vi extraknäcker på Eniro och har stenkoll på vilka som har prylar när vi inte har det.

Carro svängde förbi igår för att hämta sin väska som hon lånat ut till min hall ett tag, trevligt att se henne igen. Som vanligt så pratade vi en massa om allt möjligt ointressant, bland annat om hur bra Mamma Mia är (både hon och jag såg den showen på Hovet för några år sedan) och vips så har vi köpt biljetter till engelska versionen som går på Scandinavium på lördag. Hejsan hoppsan, så det kan gå! Så nu ser jag fram emot en långhelg i Göteborg med musikal, Liseberg och säkert lite shopping. Najs!

Och när vi (jag) ändå pratar om Göteborg, kan jag ju inte låta bli att tänka på den fantastiska låten av underbara Maia Hirasawa. Gothenburg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot en härlig helg med dig!

Anonym sa...

Ta det lugnt med karusellerna,
och försök ha det riktigt trevligt (:
Kanske ses någon dag?

Anonym sa...

Jag håller med dig om det där med nationalsången ;P