måndag 28 juli 2008

Kortsemester

I fredags var jag inte så överdrivet laddad för en lite hektisk helg i Göteborg, iallafall inte fysiskt. Gick hem från jobbet extra tidigt för att vila lite innan det var dags för oss (mig och Carro) åka. Bilresan gick smidigt och vi kom fram till Scandic i Trollhättan vid 23-tiden. Kort promenad och besök på en trevlig utomhusservering med live-musik innan det var dags att hälsa på Peter Pan och hans vänner i drömmarnas värld (nej, drömde nog inte om dem, men visst vore det najs att kunna flyga?).

Vi tog oss upp på lördagsmorgonen för att väcka tuppen, äta lite (läs mycket) frukost i restaurangen med utsikt över en vacker kanal (tur att vi var uppe i gryningen, det tar ju nästan en kvart innan man plockat på sig allt man vill ha på den där hotellfrukosten). Dundrade (ansvarsfulla föräldrar; läs körde förståndigt) sedan iväg mot storstan och Liseberg. Vädret kunde inte varit bättre, med strålande solsken, inte en droppe moln (ja, så måste man väl kunna säga, vad består moln av egentligen? Ja, just det.) på hela himlen, och säkert över trettio grader varmt (hade iallafall +33 igår på vägen hem). Vi åkte alla galna attraktioner vi hann med och jag kan lova att adrenalin-pumpen jobbade sig redigt trött. Balder var asnajs, höjdskräcken helt underbar, kanonen galet skön. Flumeride svalkade skönt när solen stod som högst. Helt enkelt toknajs.

Efter att vi betat av alla åk-kickar promenerade vi till Scandinavium för att se Mamma Mia!. Precis som den svenska versionen (såg den på Cirkus för några år sedan) var den så otroligt bra och stämningen var toppen. Älskar musikaler.

Igår blev det lite shopping på Nordstan innan vi gasade (ansvarsfulla föräldrar; läs körde förståndigt här också) hemåt igen Har haft en så ruskigt bra helg och rekommenderar både Liseberg och Mamma Mia! starkt!
Har nu kommit in på min sista arbetsvecka innan semestern (vissa kallar det arbetslöshet, jag kallar det långsemester) så har du tips eller idéer om vad jag kan göra till hösten mottages de tacksamt! Men först ska jag minsann vara lite ledig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Galet kul helg! Lagom utpumpad efter lördagen dock! =)