lördag 29 augusti 2009

Tjena hallå, farbror blå!

Snäll som jag är (nån gång ibland iallafall) ställde jag upp som chaffis när en kompis skulle hem senaste natten vid halv fyra-tiden (vem är inte pigg och glad då liksom?). Fuskade lite mer plinkersen när jag svängde in på parkeringen för att hämta upp kompisen, och ställde mig imponerande snett på parkeringen för att backa ut och vända. Men se det gick inte, för där stod farbror polisen och undrade vad jag pysslade med.
Efter en körkortskoll frågade han givetvis
- Har du druckit nåt ikväll?
-En kopp välling
. (jag vet, skitlöjligt, men jag tycker det är rätt gott av nån anledning)
- Det är starka grejjer det
. (gillar poliser med humor)
Blåsningen gick såklart vägen och efter att han önskade mig lyckatill med polishögskolesökandet (vi råkade komma in på det samtalsämnet) åkte de vidare på nya äventyr. Visst är det lite fränt hur kriminell man kan känna sig i närheten av polisen trots att man inte gjort nåt fel?

2 kommentarer:

Johannis sa...

Polis = respekt!

Margit25 sa...

Polis = Ta det lugnt!
Eller lugnet före stormen.