söndag 3 maj 2009

Träningsvärk imorgon måntro?

Blev rätt pepp av gårdagens sköna löppass så jag slängde ihop ett lite längre pass idag, med par fys-inslag och en lite smått påfrestande treminutersspurt. Och tror du jag kunde hålla mig från att testa passet, trots att jag tog en rejäl tur igår? Ehm, näpp. Är tillochmed lite imponerad av hur bra jag orkade med det.

Njuter faktiskt lite av att det redan nu värker en del i både armar och ben, tillhör den minoriteten som nästan älskar att ha träningsvärk. Återstår att se om jag är lika nöjd när jag vaknar imorrn bitti, eller om det bara gör ont.

Att jag helt plötsligt rivstartat med den här träningen beror dels på att jag vill ha något att jag har liite mer tid nu när det inte är något jobb ivägen och dels för att jag troligen får besked från Polishögskolan om eventuella fystest under veckan som kommer, så det finns en chans att jag snart behöver visa upp vad jag går för. Och då är det ju ganskaså bra om jag är lite snabbare än en tupplurande sköldpadda.

Inga kommentarer: