lördag 2 maj 2009

Feel the rhythm

Pillade ihop en skön playlist till min numera rätt klassiska löprunda och jisses vad nöjd jag är med resultatet! För den nyfikne (är du fullständigt ointresserad kan du surfa in på nån annan sida istället) kan jag berätta att passet består av cirka två kilometer uppvärmningsjogg till sportfältet, två kilometer löpning på tid, och ungefär två kilometer jogg tillbaka igen.

Senast jag var ute och slet på joggingdojorna sprang jag tvåkilometerslöpningen på 9,32 (som antagligen var något av ett personbästa) och till idag hade jag lagt in två låtar med den sammanlagda tiden 9,06 (lite optimistiskt, kan tyckas) till tvåkilometerslöpningen på tid, för att ha ett mål med lite press på. Och tusan, precis när Robbie Williams slutade sjunga Let me entertain you flåsade jag över mållinjen. Var visserligen tvungen att lägga mig ner i gräset där några minuter innan jag kunde stå upp igen, men tusan vad nöjd jag är med den tiden. Snart är det dags att korta ner rundan till 8,30 någonstans (redan hittat ett par bra pepp-låtar till det), men för tillfället stavas spellistan såhär

Uppvärmning
Alabama - The mansion on the hill (rask promenad, 3:00)
Rongedal - Just a minute (jogg, 3:02)
Christina Aguilera - Candyman (jogg, 3:14)
Elvis & JXL - Little less conversation (jogg, 3:08)

Två kilometer på tid (maxtid 9:30, Coopers test)
Fatboy Slim - That old pair of jeans (löpning, 4:44)
Robbie Williams - Let me entertain you (löpning, sjuk spurt, 4:22)

Nervarvning
Scissor Sisters - I don't feel like dancing (dödslängtan, flåsande, 3:02)
Mika - Grace Kelly (jogg, 3:07)
Sugarplum Fairy - She (jogg, 2:49)
School of rock - School of rock (jogg, 4:12)

En hel del cred till alla friskis-ledare som lyckas pilla ihop musik med jympa, inte bara lite svårt att hitta musik som slutar i rätt tid.

Inga kommentarer: