söndag 28 september 2008

Skogsmulle

I fredags tog jag på mig mitt bus-i-skogen-humör, pimpade till en riktig rufs-kalufs, laddade bössan (ett luftgevär alltså) och gav mig av ut i skogen i krokarna utanför Ornäs. Och nej, jag är inte riktigt så weird som jag låter, var med och ordnade en liten mörker-spårning och hade hand om en prickskytte-kontroll. Mysigt slut på spårningen med en liten lägereld och korvgrillning.

Igår var jag ut till Carro (som var hemma från skolan i helgen) och umgicks, badade tunna och dansade gärnet. Skoj att upptäcka att buggtakterna från skolidrotten fortfarade sitter i. En av de trevligaste kvällarna på länge.

För alla nyfikna kan jag skvallra om att jag inte vann den där designtävlingen som jag tänkte vinna. Men nästa gång!

Skulle flytta bilen (morsans "gamla" alltså, lånar den tills den blivit såld) nu på kvällen så jag slipper oroa mig för lapplisorna, har sett hur de smyger omkring här ibland på mornarna. Men imorrn får jag minsann oroa mig, för det gick inte att skaka liv i den, jättekonstigt... Så nu får jag helt enkelt försöka hålla en tumme medans jag sover.

Inga kommentarer: