tisdag 16 september 2008

Nya grejjer på g!

Tack vare (eller ja, kanske inte "tack" direkt..) den intensiva helgen i kombination med lite ont i halsen har jag varit lite liggande igår och idag, rätt krasslig. Men det är påväg åt rätt håll och imorrn kommer jag vara helt frisk (har bestämt det, enklast så) eftersom jag börjar jobba på en bondgård då!

En bondgård?, tänker du.
Javisst, säger jag.

Själva sysselsättningen går ungefär ut på att plocka potatis (och senare också annat som växer i jorden) och rensa det plockade från jord och annat (som grävlingar och grejer). Ska bli skojjigt, jag känner ju att jag har viss erfarenhet inom området från vindruvsplockartiden i Frankrike för ungefär ett år sedan. Ska göra ett tappert försök att få med mig kameran så jag kan dokumentera vad jag gör för något.

Senaste dagarnas slöhet till trots tog jag mig i kragen idag och stekte pannkakor med bacon i till lunch, attans rabarber vad bra det blev!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med nya jobbet! Hoppas det blir bra! Ps. Pannkakan där lät inte helt fel du... kram Carro

Björn Granholm sa...

Det har gått bra änsålänge! Och pannkakorna var så sjuukt najs =)

Anonym sa...

Goda pannkakor

Anonym sa...

Det var Margit som skrev.