torsdag 25 september 2008

Flamberat Björn

Eftersom jag slöade lite igår med att blogga och så (försvaret kommer lite längre ner), så tänkte jag att jag tar ännu mera mat-skryt ikväll istället. Snart dags att döpa om bloggen till Flamberat Björn, bilder på käk här var och varannan dag. Nejdå, så illa ska det inte sluta. Any who, Gårdagens mästerverk (som jag ärligt är rätt nöjd med) bestod av bacon och falukorv i småbitar, wokgrönsaker, kokt potatis och morot (som också hackades och stektes) som jag slängde ihop i en salig röra i stekpannan.
Som om inte det skulle räcka så kokade jag ihop en smaskig sås med curry-smak och hällde över alltihopa. Redan en klassiker.Kilade över till min trevlige granne bredvid mig (känner ju faktiskt flera vid det här laget, men den andra (Emma alltså (och visst är det fränt och förvirrande med parenteser i parenteser?) ) bor en våning upp) på en snabb fika igår kväll innan jag hängde med Emelie och några andra cuf-are och lyssnade på en intressant föreläsning med Olga Karatch (politiskt aktiv från Vitryssland som berättade om hur korrupt det vitryska systemet är och om hur de som försöker främja demokratin förföljs för sina åsikter). Efteråt åkte vi och käkade på sportbaren i Galaxen sent inpå kvällen.

Idag har det varit lite halvslött, käkat lunch hos Emma (andra grannen, hon ovanför) och senare hängde jag med henne och Emelie till Wayne's på lite fika (och cuf-möte för de som var intresserad av det).

Ett par trevliga, lediga dagar till ända, imorrn är det dags för potatisplockning igen. Då avgörs även design-tävlingen jag är med i (datumet blev framflyttat av någon anledning). Hoppas det var något vettigt i dagens inlägg, flummig och trött är ju inte vinnarkombinationen om man siktar på att vara seriös! Ajöken fröken.

3 kommentarer:

Signerat Jens sa...

SLUTA! - eller ring när maten är klar så kommer jag och äter upp den för dig ;) Jag blir hungrig av att läsa din blogg, du kan väl åtminstone skriva upp recepten oxå. Själv hr jag ätit en mackaa till frukost, en annan till lunch på Elsa A:s café i Norberg och ska äta ytterligare en till kvällsmat nu. Och nej, det är inga mackor att ta kort på...

/ Jens

Anonym sa...

Om du vill bli kock inte cock kan du göra en egen kokbok istället. Jag vill höra mer om din vardag men laga mat kanske är din vardag. Det finns inte mycket att göra i lägenheten. Sen om man är smal så är man säkert hungrig också. Margit.

Anonym sa...

Haha, du är SÅÅ duktig! :)