måndag 29 september 2008

Vilken soppa..!

Har röjt runt här på kvällen för att göra det någorlunda fint eftersom det kommer nån nisse och installerar några nya internetuttag imorgon. Räcker inte med comhem tydligen, nu ska vi kunna välja telia-tjänster också (gör egentligen inget, comhem är ju inte sådär dunderbra direkt...). Det som gör mig lite förbittrad är att jag fick en lapp i lådan (eller ja, genom dörren är det ju när man bor i lägenhet) nu i eftermiddags där det stod att de kommer imorrn bitti och traskar in med huvudnyckel. Det är ju egentligen inga bekymmer för min del, eftersom jag är hemma både idag och imorgon, men jag skulle nog bli en aning grinig om jag varit borta säg från i går till imorgon kväll och upptäcka att någon tomte lallat runt i mitt hem en halv dag. Lite bättre framförhållning än sådär 18 timmar är väl inte så mycket att be om?

Har ju faktiskt beklagat mig tidigare om dessa installatörer (är det ett ord?), läs om det här om du vill.

Tack för de sköna kommentarerna om min matlagning (och självklart om allt annat också) förresten, alltid roligt att få respons och jag har varit lite slarvig på att svara på senare tid, ska försöka bättra mig! Idag kokade jag ihop en smaskig falsk hummersoppa på elva små rivna morötter, räkost, fiskbuljong, vatten och kryddor (blev ingen bild på den idag, men det kanske är bra så slipper ni bli så avis, eller hur Jens? ;-). Och som vanligt när jag lagar mat blev det toppengott (haha, jag lovar att jag tycker det är sant, men det kan ju vara världens lögn, eftersom det oftast bara är jag som äter den)!

Inga kommentarer: