onsdag 25 februari 2009

Ålrajt, lite ledigt framöver!

Oj jisses, har det redan gått fem dar sedan förra inlägget? Så det kan gå. Tiden går fort när man har roligt. Och när man jobbar konstant. Sen har jag ju också redan erkänt att bloggmotivationen lyser lite i sin frånvaro.

Sedan sist har det iallafall hänt lite nytt i backen. Har sprungit med en skara knattar i liften uppför halva Lisas Hage. I måndags blev det fem sådana vändor, skön träning. Råkade även skrämma ett sött litet barn till tårar när jag ställde mig bakom våran maskot-älg och sa muu (visst låter de så?). Skapligt dåligt samvete efter det. Jo, det kan jag lova!

Igår stod jag i långa knappen (som vanligtvis brukar vara lika kul som fortkörningsböter) hela dagen lång och hade riktigt trevligt. Fick en kram av en liten söt tjej för att jag hjälpte henne med liften plus att Färjan-Håkan (den du!) sa "bra jobbat!" till mig när jag hjälpte en liten kille övervinna sin lifträdsla! Kramen var lätt bäst.

Även den här dagen var rätt najs. Bara att solen höll oss sällskap i släpliften lyfte humöret några nivåer. Dagens lirare är utan större tvekan tomtenissen som traskade fram hela vägen till liften med brädan i handen och på fullt allvar tänkte åka upp på det sättet istället för att spänna fast den på fossingarna. Det skadar ju faktiskt inte att stå på brädan när det liksom är den som man ska glida uppför berget på. Maybe.

Nu på kvällen har jag käkat en Subway(ingen produktplacering här inte)macka till ett skönt Ed-avsnitt, spelat lite gitarr och sjungit lite. Riktigt vackert, om jag får säga det själv (och ingen kan ju protestera, tackochlov. Eller ja, kanske nån stackars granne hörde, fast de kanske tror att jag klämde fingret i toalettdörren eller så).

Glädjen är rättså stor här just den här onsdagkvällen, för jag har två dagars sammanhängande ledighet att se fram emot. Oh yes, inga förvirrade skidpellejönsar att ta hand om förens på lördag!

Och visst är det omöjligt att inte sjunga med i Dancin' in the moonlight med Toploader? Har poppat den all night long.

Inga kommentarer: