torsdag 26 februari 2009

Ingen svältrisk i mina kvarter direkt

Vet, det ser sjukligt gott ut. Och det var det också. Marinerad kycklingfilé med ris, bearnaisesås och isbergssallad. Det bästa av allt är att jag alltid gör matlådor när jag lagar mat, så någon dag framöver kommer mina smaklökar skämmas bort med samma kulinariska läckerhet igen. Me like!

Eftersom dagen ändå går i matlagningens tecken ska jag strax laga till en (förhoppningsvis) smaskig kycklingwok och om jag hinner blir det även en wok på lövbiff. Och när jag är klar med det ska jag på något sätt få in alla mästerverk i mitt grovt underdimensionerade frysfack. Men vad vore livet utan utmaningar?

Haha, ja, och efter det tänkte jag äta pannkakor till kvällsmat och imorgon ska jag nog göra en sisådär fem portioner köttbullar. Kommer inte behöva laga mat förens barnen springer och säljer jultidningar igen (är väl iochförsig redan i oktober nån gång, galet, men ändå).

Inga kommentarer: