fredag 27 februari 2009

Jag och mitt magiska frysfack

Råkade bli en hel del matlagning även idag. Sextiotre fantastiska köttbullar till lunch (eller ja, blev ju lunchen plus fem extra portioner) och en smarrig wok på lövbiff till kvällen.
Javisst, det måste vara något övernaturligt med det lilla frysfacket. Har nämligen, på något oförklarligt sätt, lyckats trycka in sex kompletta matlådor och fem fryspåsar med portionerade köttbullar där, tillsammans med det som fanns där sedan tidigare. Går däremot inte in sådär överdrivet mycket mer får jag erkänna.

Förutom matlagandet har jag även hunnit med lite städning och annat stök. Bland annat duschavloppet som mer eller mindre hade smutsat igen. En rätt skräckinjagande upplevelse som ändå slutade lyckligt (funderade på att ta en bild på det också, men köttbullsbilden vann lottningen).

Imorgon är det måndag igen, en ny arbetsvecka drar igång. Och snart är mars slut och jag får vila ikapp på riktigt. Det blir najsigt värre!

Inga kommentarer: