torsdag 5 mars 2009

Det råkade bli en biokväll

Här trodde jag att jag skulle få spendera kvällen i lugn och ro i min lilla ensamhet, men icke. Malin tyckte att jag kanske skulle hänga med och kika på Wallander på bio. Spontanbio tackar man ju knappast nej till. Vi-ses-där-om-tjugo-minuter-läge, men jag han duscha och bli snygg på den tiden. Nästan iallafall, även om jag blev sju minuter sen tycker jag det var bra jobbat.

När jag dök upp där visade det sig att Wallander gick i Falun och inte i Borlänge, så vi såg Bedtime Stories istället. Spontan spontanbio helt enkelt! Filmen var really good, den där Adam Sandler vet hur det ska göras. Och såklart fick han bruden och hånglet i slutet. Why not, liksom?

Ett riktigt grejt sätt att rädda min kväll på. Mer bio åt folket (och gärna Wallander på duken även i Borlängä)!

Inga kommentarer: