fredag 27 mars 2009

Liten lista över två skiddagar

Igår
  • Ett jättelitet extrainhopp som skidläraraspirant (två åk, men ack så viktigt!)
  • Ett par timmars telemarkåkning (jisses, ingen lek kan jag lova, men det tog sig)
  • En hel del skidskolesvängar (instruktiv åkning is the shit!)
Idag
  • Nyslipade och nyvallade skidor (hujedamig, som jag for fram i backarna!)
  • Tränat på att åka på en skida (bland annat röd backe från toppen, den du!)
  • Ännu mer träning på instruktiv åkning (kan liksom inte låta bli!)
  • Letat nya fräscha skidgoogles (utan lycka, men nästa gång kanske..!)

2 kommentarer:

Margit25 sa...

Hej Björn! Du måste kolla Lets Dance repris imorgon eller kolla på webben på finalen då, det var så härligt att se Magnus vinna. Jag började nästan gråta. Tänk vilken tid det tar att få en stor björn att dansa. No affence about your name, but I mean the animal bear. Margit.

Anonym sa...

Hej Björn
Satsa på telemarkåkningen, då kan jag komma och lära mig lite mer av dig. Har nu åkt utför en vecka i fjällen. Telis 3 dagar och Carving 2 dagar. Telisar är bäst för dom åken känner man av i flera dagar (kallas visst träningsvärk av en del) Carvning är ju bara att stå på skidorna, Telis är känsla ;).
Hej då Oscars pappa.