tisdag 10 mars 2009

Barn är uunderbara!

Ååh, jag måste bara berätta! Hade världens underbaraste, sötaste lilla barn i knatteliften idag. Alexandra, fyra år, som var helt förtvivlad redan innan hon kom fram till liften imorse. Stackarn var jätteorolig för hur det skulle gå när hon skulle ta sig av liften. Peppade på som bara den, sprang med henne upp till första avlämningen sex gånger (skaplig träning!) med henne och till sist klarade hon sig på egen hand. Glädjen i hennes ögon och hennes goa leende var helt priceless, pricken över i:t var hejdåkramen jag fick, fylld av tacksamhet och värme.

Bästa händelsen i liften sen jag började. Utan tvekan!

Efter stängning var det slalomtävling för oss anställda och självklart ställde jag upp. Vad annars liksom? Det gick ut på att åka två åk på så lika tid som möjligt och det gick ju rättså bra. Typ. Fast jag vann ju inte. Men lika glad för det var jag, men gladast var nog... Birgitta, för det var hon som vann.

Innan det var dags att glida hemåt (var helt hysteriskt halt, folk höll 60 på 100-vägen. Craazy!) grillades det korv i stora lass, lyckades på något underligt sätt klämma i mig fem körvar innan det tog stopp. Mysko, och rätt manligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

TJA ELLER!
Haha, otippat att Birgitta vann.. Fattas bara annat när hon kommer i så där seriös outfit..! ^^ Du skulle sett när hon gav mig det ondaste av alla onda ögon ever seen in this world när jag stod på hörnet och rökte när hon kom ut och knäppte på sig skidorna.. Hairy God, orka bry sig. Fan vad trist det är att vara ledig. Första av tre dagar dessutom, och jag klättrar redan på väggarna.. Kanske har att göra med att jag varit vaken sedan halv sex, för att jag inte kunde somna om..? :P Hoppas ni har skoj på jobbet i snöovädret i alla fall, krama alla barnen massor från mig.. :D

Björn Granholm sa...

Tjenna mittbenna!
Det galna är att hon vunnit det två gånger. Crazy! Har vart ledig idag jag med och det är seriöst rätt överskattat (iallafall på vardagarna).

Anonym sa...

Åhh, jag vill också stå i knatteliften! :D
ska enbart söka dit nästa år om de blir av :P haha...
För övrigt fastnade jag i bilkö tack vare en olycka i ornäs :P
instämmer att de va i halaste laget faktiskt...

Margit25 sa...

Vilken Malin pratar du om hela tiden? Malin Edwardsson elr? Är inte hon i Sydamerika!