onsdag 28 januari 2009

Heja Björn

Dagens bonuspoäng går då garanterat till skickliga mig. Strax innan stängning i backen idag lyckades jag få övre delen av knappliften (har tillochmed ritat en liten bild) i bakhuvudet. En redig kyss som skakade om hjärnkontoret rätt rejält. Fick ett litet sår bak på huvudet och en lättare hjärnskakning. Sjukvårdaren ute på Romme tyckte att jag skulle åka till sjukhuset och se om det behövde sys.

Javisst tänkte jag, kan jag väl göra. Men vi skulle ha evakueringsövning efter stängningen idag och det var ju hela åtta timmars tidsfrist för mig om det skulle behöva sys, så jag stannade såklart kvar på övningen (liite dumt kanske, men du vet hur jag är). Fick passande nog vara offret som satt i sittliften. Liten kick att bli nerfirad på en lina från den liften faktiskt!

Väl på sjukhuset fick jag vila en liten stund innan de kunde ta emot mig (trots att det inte var någon före, fränt hur det där fungerar...). Tackochlov behövde jag inte sy något, det räckte med att limma lite. Det hemskaste hemska av allt var att sjuksköterskan klippte bort lite hår för att kunna se skadan bättre. Iih!

Nej, dags att vila huvudet, ska ju upp till jobbet om åtta timmar igen! Gonatters

Inga kommentarer: