torsdag 29 januari 2009

Vem behöver vila upp sig?

Jo, jag vet, var inte speciellt med igår kväll. Smart ass-jag berättar att jag fixat en bild för att visa vad som träffade mig i bakhuvvet och så laddar jag inte ens upp den. Heja. Men här kommer den iallafall, jag förstår att du väntat otåligt..!

Har haft en lite seg huvudvärk hela dagen idag, men en bagatell som en hjärnskakning till exempel stoppar ju knappast mig från att arbeta dagen lång. Började i barnbacken idag, men fick kila över till släpet (eller ankarliften som ni vanliga olärda människor kallar den) efter några timmar, för att hjälpa till i kaoset som rådde där. Stackars Camilla (en av mina goa polers i liftvaktsgänget) hade det inte lätt. När jag kom dit höll två personer på att gå uppför liftbacken (istället för att åka lift) för att ta sig ut, två andra personer stod utanför liftkön utan sina skidor (den ena killen hade spräckt läppen) och Camilla stod inne vid liften med två par skidor i famnen och såg lite smått panikslagen ut. Haha, vilken syn det var. Helt hysteriskt.

På eftermiddan flummade vi runt fullständigt, var ännu trevligare mot våra skidåkare än vanligt (om det ens går liksom) och skrattade oss trötta. Ojoj så kul det vi hade! Och skidåkarna också tyckte jag det verkade som. Grejt!

Imorrn är jag ledig. Woho! Planen för ledigdagen är att hitta ett par riktigt bra kängor så jag slipper frysa så nedrans mycket om mina stackars små tår när jag jobbar sen. Köpte faktiskt ett par värstingstrumpor i skidshopen imorse för att de strumpor jag hade på mig var helt värdelösa, så kombinationen nya strumpor och nya dojjor måste ju bli succé. Nej, vetduvad, nu ska jag kila från dumburken och ta mig lite vila istället. Ajöken.

Inga kommentarer: