söndag 11 januari 2009

I väntans tider

Drog (lite spontant) iväg till Avesta igår kväll och kikade på elitseriehandboll, Avesta/Brovallen mot Sävehof (med landslagsspelarna Johanna Ahlm och Isabelle Gulldén). Skoj att spana in landslagsstjärnor krossa Avesta. 15-41 slutade matchen, så det är ju ingen större överdrift att kalla det klasskillnad.

Efter den nagelbitaren åkte jag och blå faran vidare till Helena, där det pratades, kollades på Körslaget och spöade Avestaborna i kortspel (Helena, vad hette det där spelet?).

Idag har jag börjat pilla lite på minidatorn, har kommit fram till att jag aldrig kommer lära mig Linux så jag ska installera xp på den för att kunna utnyttja den ordentligt. Det är ett litet projekt, men eftersom jag ändå inte gör så mycket vettigt på dagarna (väntar fortfarande på Sälen-besked, det blev fördröjt någon vecka till) så är det bara trevligt att ha någon att sysselsätta mig med.

Kan ju också passa på att önska ett stort lycka till till Johan som precis just nu är påväg till Malaysia för att pilota i ett år. Det är respect.

Inga kommentarer: