måndag 5 maj 2008

Fått resefebern

En liten snabbrapport såhär framåt kvällskvisten. En viss reshysteri har infunnit sig och jag har insett att det är lite smått stressigt om jag ska hinna både packa och fixa iordning allt och samtidigt hinna få det fint och rent här hemma till på lördag (vill ju ha det fint när jag kommer hem). Kanske vara uppe hela fredagsnatten och röja, så jag vet att jag kan sova på planet sen?

Passade på att skaffa några spännband, en funktionshandduk och en vattentät packsäck (man vet aldrig när himlen öppnar sig) från Touring. Lång arbetsdag idag, kom iväg först vid 19 därifrån för att sedan ta en tur genom kupolen där jag inhandlade ett par små hänglås till ryggsäcken (så inte nån liten lurifax norpar ett par kalsonger eller nåt annat viktigt ur packningen) och några praktiska hygienpryttlar från apoteket. Träffade på Jennie där, jätteroligt att se dig igen (skriver jag inte bara för att du säkert läser det här, jag menar det också!)!

Vidare hemåt för att planera lite mer (inte speciellt mycket) och senare laga till en massa portioner pasta och arrabiatasås med bacon i (bacon tar skitlång tid att steka om man ska ha en hel del och bara har en halvstor stekpanna). Tvingades bryta mitt i för att öppna ett fönster och vädra ut den dimman som plötsligt la sig i hela rummet. Var rätt orolig att brandlarmet skulle börja sjunga.

Just nu är det 5an och Pablo Francisco (sjukt rolig kille) som gäller, snart blir det sova. Har du nåt tips eller kommentar inför resan, få höra!

En av alla höjdare av Pablo Francisco:

2 kommentarer:

Anonym sa...

KOM IHÅG PASSET!

Anonym sa...

Tips: Ha det så otroligt bra och roligt och NJUT av att vara borta ett tag!
Ta hand om dig Björni.