söndag 25 maj 2008

Inte direkt semester på hemmaplan

Tror du att jag är sådär onödigt pigg nu när jag haft en härlig semester har du inte helt rätt. Kastades direkt in i hetluften på jobbet. Eftersom vi haft nattöppet med en massa ståhej nu i helgen har varit extra körigt efter jag kom hem (därför jag inte hunnit och orkat uppdatera här).

Nattöppet var (som alltid) riktigt skoj och lagom körigt under större delen av dagen. många trevliga kunder, god mat a lá Kuprik, onödigt smarrig 25-årstårta, massor av snygga hojar att dregla över, lite livemusik och melodifestivalen på storbild (vilket fiasko det blivit va?). Sådär framåt halvtvåtiden inatt när jag promenerade hemåt efter att jag lämnat tillbaka ljudanläggning och projektor (tack jocke) kändes det att jag jobbat i ungefär sjutton timmar, men det är lite av charmen med den dagen. Trevligt att träffa S där påväg hem också!

Den här dagen har varit händelserik som få. Gick upp vid 13-tiden, åt tre mackor till frukost, åt lite glass en timme senare, liten grillkväll hos morsan (trevligt värre!) och betalat räkningar. Som avslutning på denna storslagna dag har jag sett Assault on precinct 13, riktigt schysst film tycker jag. Varför är man så otroligt omotiverad till att göra något alls ibland?

Imorrn är det dags för en ny arbetsvecka, får se när jag hinner med att finskriva reseinläggen och slänga upp lite fler bilder.

Inga kommentarer: