lördag 10 maj 2008

Resedagbok, Bangkok-resa (1)

Arlanda Airport, Stockholm, Sweden
Jag har en ibland lite olycklig förmåga att skjuta upp saker till sista sekunden, den här gången gäller det packningen. Av någon lustig anledning började jag med den seriösa packningen först vid nio-tiden igår kväll. Det gick faktiskt väldigt bra och jag fick mer plats över än jag vågade tro ens i mina vildaste fantasier. Vid halv-två-snåret inatt drog jag igen dragkedjan och bestämde mig för att nu blir det inte så mycket bättre. Men halv två var väl inte så farligt, tänker du säkert. Och nej, det var inte så farligt, om det nu inte varit för att jag hade samlat ihop en stor hög disk (ja, jag vet, jag borde ha lärt mig vid det här laget) som jag inte hade nån större lust att lukta på om tio dagar, så det var bara att hugga in.

Strax efter tre drog jag täcket över huvudet och tog mig två och en halv timmes välförtjänt(?) sömn innan det var dags att släpa sig upp från sängen för att hinna till tåget. Riktigt skön tågresa där jag hade turen att hamna bredvid trevliga Inga-Marie. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, om min resa, om hennes barn, om konst, drömmar och erfarenheter. Om hur mycket man får ut av alla de häpnadsväckande berättelser som finns runt omkring oss. Vi hann prata om väldigt mycket innan det var dags att slänga på ryggsäcken och kila uppför alla rulltrappor här på Arlanda. Kolla förresten in Inga-Maries konst här!

Här på Arlanda har jag hunnit med att äta en rätt dyr, men lite smarrig baguette med skagenröra på (den du, morsan! Trodde du inte för några år sen om mig va?), skrattat lite åt ännu dyrare hamburgare (119kr, vart sitter den dolda kameran?) och köpt ett litet kombinationslås till lilla ryggsäcken.

Har också räknat ut att jag troligen kommer få en rätt saftig träningsvärk av 12-13 kg ryggsäck ganska konstant hängandes på mig. Härligt!

Fler rapporter kommer så fort jag får tag i en dator igen, nu ska jag se till att hinna till gaten innan det är för sent! På återhörande

Inga kommentarer: