tisdag 13 maj 2008

Resedagbok, Bangkok-resa (3)

Här lovar jag att lägga upp bilder och så struntar jag helt i det ändå, vilken lurifax jag är!

Hade en riktigt riktigt bra dag igår, med min nya tyska kompis. Vi började dagen med att åka till central pier via sky train och därifrån ta express boat en bit norrut (i know, du har säkert ingen koll på hur kartan ser ut här, men ändå!) till några otroligt vackra palats (men inte Grand Palace, det får vänta till en annan dag). Jag blev helt paff av att se vilket fantastiskt detaljerat arbete det lagts ner på dessa palats, helt otroligt! Bilder får tyvärr vänta till en annan dag... Efter den upplevelsen köpte vi phat-thai (tror jag det hette) i ett litet stand på gatan, jättegott!

Sen tänkte vi ta båten tillbaka till central pier, men precis innan kom ett par engelsmän och frågade om vi ville dela kostnaden på en longboat-sightseeing och självklart gjorde vi det! Jättehäftigt att åka runt i en liten båt och se hur människor lever alldeles vid vattnet. Vi såg barn som badade i det riktigt äckliga vattnet, en krokodil simmade fram till vår båt och en söt liten tant kom åkandes i en liten kanotliknande båt fram till oss för att sälja lite saker. Jättemysigt!

På kvällen åt vi på en jättehärlig restaurant och gick sedan på en nattmarknad.

Nu ska vi vidare och shoppa innan det är dags att möta Emma på flygplatsen!!

[Editering i efterhand: Å, ä, ö gör det enklare, även trollat bort ett par pinsamma stavfel]

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att få små rapporter. Lova att du aktar dig för de där krokodilerna! Hoppas fortsättningen blir lika härlig som början tycks ha varit!