söndag 11 maj 2008

Resedagbok, Bangkok-resa (2)

Take-a-Nap Hostel, Bangkok, Thailand
Forst av allt, forlat for avsaknaden av prickar, jag kanner inte for att html-krangla en massa nar du anda forstar det mesta jag skriver.

Jagade febrilt runt på flygplatsen i Istanbul efter någon form av internetcafé för att försöka döda de fem timmar jag var fast där. Istället blev det klassikern att halvligga på några relativt obekväma flygplatsstolar med en liten ryggsäck (som jag självklart bara hade hårda saker i) som kudde. Flyget från Istanbul till Bangkok gick toppen, såg ett One Tree Hill-avsnitt och sov sedan sött i säkert fem timmar!

När jag skulle in till stan här gav jag mig på att ta bussen (istället för en av alla tusen taxis som vinkade på mig konstant) och försoka träffa rätt ställe. Det spännande i det hela var att chaffisen inte kunde en gnutta engelska, samtidigt som det var oerhört dåligt skyltat. På något sätt hamnade jag nästan rätt och efter att ha frågat en 25-30 trevliga thailändare guidade en jättesnäll gubbe mig till slut rätt. Bor även en snäll tyska på samma rum som jag hamnade i här, så helt ensam och övergiven är jag inte. Vi ska ivag till något backpacker-passande marknadsområde imorgon, det blir nog trevligt!

Gratis internet på vandrarhemmet, det uppskattas! Och jag ska försöka få upp några bilder imorgon!

Och just det, 35 plusgrader gottar jag mig i här borta, och ett riktigt mysigt kvällsregn gör det hela ännu härligare! Nu ska jag ut och leta på någon smarrig kvällsmat, tjoflöjt!

(ps. lokal tid har är 18:45)

[Editering i efterhand: Å, ä, ö gör texten en gnutta mer lättläst]

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte alls avis! (NOT)