måndag 8 december 2008

Advents-present #2

Eftersom jag gömde mig i Stockholm hela helgen, så kommer min andra adventspresent lite försent, men den som väntar på nåt gott... Den här gången har jag skrivit ihop en liten värmande juldikt.

Julen kommer närmre, snön fortsätter falla
får inte glömma mössan, då blir öronen kalla

utomhus möter jag frost och is
vartenda fönster har blivit ett pyntparadis

i butiker och på stan sprider sig shoppinghysterin
här finns allt från gamla gubbar till små uppspelta glin

glöggen värmer vi på där på spisen
och vi käkar pepparkakor både nyss och nu och sen

vi slår in klappar med kärlek och tålamod
och diktar julrim med alla möjliga små ord

håll i hatten, snart kommer tomtefar
javisst, sörru, det är bara sexton dagar kvar

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, lite mer sånt och Nobels litteraturpris är inom räckhåll...
(Mammor är ALLTID stolta över sina telningars alster, kom ihåg det!)