fredag 19 december 2008

Lite som att livet sugs ur en...

...när man kliver in på kupolen före jul, efter tre minuter känns det som att man slagit nytt vara-vaken-rekord och bara vill falla ihop i en röra på golvet och sova. Har upplevt en mer än lovligt ineffektiv eftermiddag idag kan jag lova. Det tog ett par timmar innan jag fick fatt i den första klappen. Traskade runt och runt och runt där på kupolen i närmare fyra timmar och när jag varit in i samma butik för fjärde gången kände jag att nej nu får det nog räcka för idag. Har faktiskt fixat klart det mesta nu, bara någon idé som fortfarande väntar på att krypa fram.

Imorgon blir det tårta, för då fyller lillebror Joel fjorton (gud vad gammal han är och jag fyller för sjuttsingen tjugoett om en månad!)! Är man lite sofistikerad (eller det kanske man inte behöver vara) och kollar på Robins på Svt en kväll som denna, kan man även lära sig att också Robert Gustafsson fyller år imorgon.

Sådetså.

3 kommentarer:

Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tessan sa...

man ska minnsan inte klaga på jobbig julhandel när man haft en hel (nästan ledig) höst på sig att komma på julklappsidéer och köpa klapparna innan alla andra hinner ge sig ut i julhandeln =p ibland får man skylla sig själv också..hehe

Björn Granholm sa...

Äsch, tycker det är lite osportsligt att börja julklappsfundera mer än en vecka innan julafton, det blir liksom ingen utmaning då ;)