onsdag 17 december 2008

Hade hellre blivit väckt av tuppen

Snacka om att glädje och lycka känns i varenda kvadratmillimeter av kroppen när man klockan nollfyranollnoll vaknar av ett minst sagt ihärdigt billarm. Tjutet somnade efter tio minuter. Det gjorde inte jag.

Dagens stordåd har bestått av att göra ännu en låt (inte riktigt klar än, men det låter bra iallafall). Som man säger, en ny låt om dagen gör susen för magen. Eller hur det nu var. Gamla grannen undrade i eftermiddags om jag kunde komma över och hjälpa henne stänga några fönster, nemas problemas sa jag och vips som det var satt vi och drack kaffe (lite humor att jag inte har samvete nog att säga till henne att jag inte gillar kaffe) och åt kakor. Goda, hembakade kakor.

På kvällen skulle jag ringa till en tjej angående ett jobb. Ring efter 17.00 skrev hon i mailet, så det gjorde jag, ett par utspridda försök fram till niotiden utan lycka, sen fick det vara. Får bli ett nytt försök imorgon. Bättre lycka då, tycker jag.

Inga kommentarer: