tisdag 9 december 2008

Känner du Per Erik?

Finns otroligt mycket bra med internet, tänk bara vilka neandertalare vi skulle vara utan vida webben. Tyvärr finns det också en del baksidor som man gärna skulle vilja klara sig undan. Som i förrgår till exempel, när flera personer plötsligt la till mig på sina chatt-listor. Jaha tänkte jag och frågade på min finaste engelska hur det kunde komma sig att de hittat mig på stora internet. Jo, de hade fått min email-adress från en mindre smickrande dating-sajt. Nån sjuk idiot som lämnar ut min adress där alltså. Enligt en av de som kontaktat mig är det "min vän" Per Erik (vet nån vem det är, säg gärna till) som gett dem adressen, sök hjälp ditt sjuka as.

"Haha, det är ju skitkomiskt!"

Jovars, i en sisådär fyra sekunder, sen är det faktiskt riktigt skrämmande hur utsatt man faktiskt är när man surfar omkring. Har alltid tyckt att begreppet personlig integritet slits ut i lite väl många sammanhang, men i det här fallet känner jag mig riktigt kränkt. Ungefär som att någon tagit sig in i ditt hus (eller lägenhet, eller tält, eller vad du nu bor i) och sitter och tittar på dig när du kliver innanför dörren. Det gör mig förbannad. Riktigt förbannad.

Nej, nu ska jag sova så jag är pigg imorrn, road trip till Göteborg för att hämta min hoj!

Inga kommentarer: