onsdag 17 december 2008

Plötsligt händer det

Ja, hade jag sovit nu hade jag säkert fixat att gå upp i vettig tid imorgon. Det lär ju inte hända nu, men det är sådant man får offra när inspirationen sliter tag i en. Javisst, tänkte bara spela en liten natt-trudilutt på keyboarden (oroa dig inte, använder hörlurar så jag inte väcker grannarna) innan jag skulle lägga mig. Och vips, bara genom att trycka ner två tangenter, kände jag att jag hade en hel låt färdig. Slet fram mixerbordet och allt annat inspelningstjosan som behövs och en timme senare har jag fått till en hel låt. Eller ja, låt och låt, vet inte vad det ska kallas, stycke kanske. Vad det än är så är det komplett. Och snyggt. Tycker jag iallafall, men det kan också bero på dels att det är jag som skrivit den, dels för att klockan är två på natten. Vad vet jag. Gonatt igen.

Inga kommentarer: