måndag 15 december 2008

Matlådans dag

Jag har lärt mig att det är mycket enklare att slänga in mat i frysen (trots att det bara är ett sjukt litet frysfack) än att ta ut den därifrån och laga till den. Har till exempel haft ett storpack köttfärs liggandes där sedan färgteven lanserades på ett ungefär. Men idag kom jag mig till sist för att laga till något av det. Så av 1202 gram köttfärs har jag idag lagat till fem portioner köttfärssås, fyra portioner taco-köttfärs och fyrtioåtta och en halv köttbulle.
Kan lova att jag inte behöver svälta de närmsta dagarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fyrtioåtta och en halv köttbulle? Har råttan varit i farten nu igen? :D

Björn Granholm sa...

Ja duvet, vände ryggen till spisen EN sekund och när jag kollade tillbaka var det nåt som saknades. Nedrans råtta! Tur att det vart rätt många iallafall.. :)