lördag 27 december 2008

Efter första dan på jobbet

Såhär ser jag ut i mina arbetskläder (skidbrallor, underställ och Sälen-hood) efter en dag på Sporttältet i Sälen. Har varit en rätt slitig dag idag, först bila 20 mil på förmiddagen, sedan jobba inpå kvällen på ett nytt jobb. Är verkligen helt slutkörd, men det har varit skojj och det fungerade bra att jobba också (tycker jag alltså).

Stugan jag bor i är lite mysig, men rätt stor med tanke på att jag (som det ser ut) kommer bo här själv (om jag nu får jobbet efter de här testdagarna). Liten nackdel är att det är typ femton plusgrader här inne, så jag är lite smått huttrig änsålänge (spana därför in mina läckra sockor med renar på).

Dagens lilla plus är att jag fick låna trådlöst internet nu på kvällen så jag har någon kontakt med omvärlden. Dagens minus är att backen upp till stugan där jag bor är såpass brant att min Skoda inte tar sig uppför den när det är vinterväg (haha, lite komiskt).

Vet inte om jag får tag i internet något mer nu innan jag åker hem före nyår, men om inte annat hörs (skrivs/läses) vi på tisdag kväll eller så.

Inga kommentarer: