fredag 18 april 2008

Englabarn

Ikväll vill jag inte skriva så mycket. Ikväll vill jag istället att du ska lyssna till sången Englabarn. Jag vill att du ska blunda, bara för en liten stund, och tänka på Engla, Pernilla, deras familjer och alla andra som träffats av livets mörkaste orättvisa. Jag vill att du andas in de ord som sjungs, att de får slå rot i ditt hjärta, att orden får betyda något. Jag vill att vi, istället för att fokusera på ilska och hämnd, försöker göra skillnad. Varje person kan bidra, varje individ spelar roll. Se bara på vilket ljus Engla spridit kring sig. För vidare den fackla som Engla tänt, så hedrar du henne samtidigt som du gör en betydande skillnad.

[Klicka här om spelaren inte fungerar]

Texten till Englabarn har skrivits av Lisa Swahn och Fredrik Swahn har tonsatt den. Klicka på bilden till höger för att följa med i den fina texten. Sprid sången, sprid kärleken, sprid allt det goda som kommit ur denna onda händelse. Kom ihåg Engla.

Läs mer om sången här.

Inga kommentarer: