måndag 28 april 2008

Solklara regelverk?

Satt och läste (som jag nästan alltid gör) i lugn och ro på bussen i morse när två Securitas-killar klev på bussen och började kolla biljetter och busskort. Skojigt, tänkte jag. Bra att de håller koll. Tydligen gäller ett Upp till 20-kort till den dag man fyller 20, och inte det tjugonde kalenderåret (som det står på baksidan av mitt busskort), berättade vakten tydligt för mig. Inte riktigt lika skojigt, tänkte jag. Jag hann bli lite svettig inombords innan de gav med sig och nöjde sig med en liten varning. Tänker iallafall köpa ett giltigt kort nästa gång och kanske tipsa dem om att det möjligen kan vara lite klyftigt att kolla att den som köper ett Upp till 20-kort faktiskt får använda det sen.

På kvällen har jag hastigt och lustigt slängt ihop en arbetsansökan för ett lärarjobb till hösten, det blev säkert bra. Jag har ju åtminstone fått en del skrivträning här, så det blev säkert inte helt kasst. Säger vi!

Har också pratat lite med kusin Hans, som är polis i Falun, ett trevligt och motiverande samtal. Hoppas få komma och hälsa på hos dem på stationen snart igen, det var ett tag sen jag var där sist nu.

Grattis på 21-årsdagen Helena!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för grattiset björn! :)