söndag 27 april 2008

En matglad dag!

Skönt, jag får fortsätta tycka att jag är rätt bra på att laga mat ett tag till. Stekt marinerad kycklingfilé med stekt potatis och bearnaisesås var kvällens utmaning och jag var faktiskt lite orolig innan, läste att kycklingen ska stekas alldeles lagom mycket (annars blir det antingen salmonellavarning när man stekt för lite eller alldeles torrt och tråkigt om det blir åt andra hållet). På nåt sätt lyckades jag ändå få kycklingen alldeles perfekt. Mör och smaskig (enkelt att säga så, finns ju ingen som kan motbevisa det. Bara att lita på mig helt enkelt)!

Lunchen var inte så tokig den heller, med en schnitzel (snitzel enligt deras meny som hade fler än ett stavfel) på restaurang i Gylle. Orsaken till att det lyxades till var att lillebror Joel döptes idag. Trevligt med hela familjen samlad på samma gång tycker jag!

I övrigt har några andra av dagens höjdpunkter legat i att betala hyra och bredband och att skratta lite till parlamentet. För den riktigt nyfikne kan jag skvallra om att jag börjat använda Firefox, tröttnade på att Internet explorer sakta dödar min dator varje kväll. Nej, dags att ladda för en ny arbetsvecka. Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du måste lära mig laga mat, jag är verkligen sämst!