söndag 20 april 2008

Solbrille-time

Inte ett moln, så långt ögat kan nå, som den gamle räven Ledin brukar skräna i de flesta radiokanaler framåt sommarn. Och den djupt inpräntade raden måste vara en av dagens största sanningar.

När jag traskade fram längs stånden på Borlängemarknaden tillsammans med min vän Lina, med solen bländades, med varma vindar fläktandes, var det svårt att låta bli att le. Marknaden i sig var ju inte mycket att hänga i julgranen, men känslan av vår, underbar vår, är en känsla som är svår att tröttna på. Många människor var ute och rörde sig i värmen, träffade bland annat en gammal klasskompis, en gammal arbetskamrat, en ny arbetskamrat och den där sköna snubben som alltid går omkring med ett legobygge (eller någon annan leksak) och hejar på alla han ser.

Jag har också hunnit med att få undan den disk som stått odiskad några dagar. Att diska är inte det allra roligaste påhittet jag kan tänka mig faktiskt, men med sköna låtar i bakgrunden (bland annat med Duffy som jag tipsade om tidigare) går det ändå an. Nu är iallafall diskbänken ganska ren och fin, nästa projekt är att storstäda alla små skrymslen här hemma (finns inte så många, tack och lov). Men det får vänta till en annan dag, för nu ska här sovas. Godnatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lite besviken att du inte nämnde något om ditt goa inköp på marknaden ;)

Björn Granholm sa...

Ja tusan, de munkarna var så självklara att jag glömde bort att nämna dem! I vilket fall som helst så är de slut nu... =)

Anonym sa...

Killen med legot är inte skön utan asläskig! doh

Björn Granholm sa...

Äsch, Matilda, så farlig är han inte! Såg han idag på stan igen faktiskt, när jag väntade på bussen =)