lördag 19 april 2008

Lite uppskattning kan göra mycket

Bekräftelse är något som jag tror är jätteviktigt för en människa. En av grundstenarna för att kunna må bra. När någon visar sin uppskattning för något vi gör växer vi några centimetrar inombords. Och med tanke på att många av oss, många fler än man kan tro, inte känner sig längre än tre äpplen höga (som smurfarna, men det visste du nog redan) tror jag vi kan göra mycket gott för många människor om vi bara visar tacksamhet. Inte speciellt svårt, men rätt trevligt!

Bekräftelse kommer ofta från människor vi känner, men ibland kan den komma från helt andra, helt oväntade håll. Som igår kväll till exempel. Spanade runt lite på nätet och hamnade på SvD:s hemsida och läste en artikel om Engla. En bit in i texten var det plötsligt mina ord som stod att läsa. Att bli citerad av SvD känns faktiskt lite speciellt. Det känns som en liten bekräftelse på att det jag skriver i bloggen nog faktiskt betyder något för någon, och den tanken glädjer mig.

Fick lördagspasset den här veckan, med Janne den här gången. En schysst dag med många trevliga kunder. Skönaste killen var utan tvekan frilansfotografen Roger, som försökte hinna till butiken från Stockholm på under två timmar. Nu gick ju inte det sådär jättebra för killen, men snäll butikspersonal väntade in honom efter stängning så han kunde köpa de eftertraktade kläder han ville ha. Jag menar, ska utomlands på en riktig mc-semester är det inte helt galet med ordentliga kläder. Trots att lunchen blev lite förskjuten hade jag en riktigt trevlig eftermiddag, så blir det lätt med trevliga kunder. Även en portugis på genomresa och ett par som var ute efter en halskrage såg att dörren var olåst och kikade in där under eftermiddagen. Spana förresten in Rogers blogg här och ha en trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: