onsdag 2 april 2008

Ett gott skratt förlänger livet

Alltså, nu har jag gjort det igen... Falukorv på Willys, två för 35 kr, billigt, javisst, så självklart slänger jag ner ett par i korgen. Inget fel med det egentligen, om det inte vore för att jag är nåt så fruktansvärt trött på just falukorv. Påhittiga recept mottages tacksamt i kommentarerna, mindre påhittiga förslag, som makaroner och stekt falukorv eller korv stroganoff (gha, särskrivningsnerven värker, men visst sjutton skriver man isär det...) kommer få spydiga svar. Har blivit mycket mer medveten om vad jag lägger pengar på sedan jag flyttade hemifrån, därför letar jag gärna specialerbjudanden. Det är ganska trevligt att hålla ner kostnader, men kan ändå inte påstå att jag snålar överdrivet mycket, lagar man sin egen mat får man rätt mycket för pengarna jämfört med att köpa halvfärdiga påhitt.
Eftersom jag fortfarande är lite sjuk, så har jag fortfarande en massa tid att fundera över allt möjligt, så dagens tanke hamnar osökt på det ekonomiska området. Lägger vi våra pengar på rätt saker?

April april, din dumma sill... Bläddrade du någon av Dalarnas tidningar igår kanske du gick på deras aprilskämt om att göra om elitserien. Gick faktiskt inte på det alls, men tyckte ändå det var lite roligt. När jag sedan läste reaktionerna blev det plötsligt skitroligt. Jag har lite svårt att förstå hur man inte kan se det komiska i saker och ting, hur man bara kan skämta om vissa saker. Själv så ligger jag närmare den andra gränsen, kan skämta om allt smått och gott. Jag brukar säga att det man inte kan skämta om är inte värt att tas på allvar, så jag skrattar gott åt kommentarer som "Skärpning, detta aprilskämt var ett lågvattenmärke, så otroligt dåligt!" och "...Sånt här skämtar man inte om!!!". Vad har man för glädjeämnen i livet när man inte kan skratta åt saker, viktiga som oviktiga?



Snubblade in på en gammal kompis blogg i eftermiddags, där hon skrev lite om Maia Hirasawa, som i mina ögon (och öron) är en lysande artist. Hörde henne första gången på Hultsfreds-festivalen i somras, där jag och kusin Cissi mest av en slump hamnade på hennes spelning. Kan inte sätta fingret på vad det är, men musiken känns så ärlig att den svårt att inte tycka om. Kolla igenom Amalias blogg, där har hon många fler bra musiktips!

Känner mig inte allra piggast i världen för tillfället, men förhoppningsvis får jag massor med viktig sömn inatt så jag är pigg imorgon när jag äntligen är tillbaka på jobbet! Men först ska jag hugga in på lite ostkaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man tackar! Trevligt, här får jag fortsätta och titta in. :)
Såg dig föresten på McDonalds i Borlänge i fredags... :P

Margit25 sa...

Hej Vad tycker du om Charlotte Perelli?