onsdag 5 november 2008

Bilder från förr

Har tröttnat på att min trofasta gamla dator (är nog fyra år sen jag skaffade den, och den hänger med än) blivit trött, så jag har börjat förbereda den för en liten formatering. Och precis som när man hittar gamla prylar från förr när man städar ur gamla skrymslen och vrår, har jag snubblat över en del bilder från ungdomens år (man kan ju försöka skämta bort det, men faktum är att jag snart är 21, bara att acceptera att jag inte är ung längre. Och ja, jag är ironisk) och det är fascinerande vilka känslor och minnen som vaknar till liv.

Ta den här bilden till exempel. Tagen hos en vän i utkanten av Avesta. För hur länge sedan? Jag vet inte. Vi hade varit på speedway tidigare på kvällen. Det är jag ganska säker på. Vad tänker jag på? Ingen aning, kanske grubblar jag över något. Jag ser nästan lite ledsen ut. Kanske är jag bara lite trött.

En bild väcker ibland lika många frågor som svar. Jag gillar den här bilden, trots att jag inte ens är snygg i håret. Det kan bero på att jag kan ha kört motorcykel dit. Jag vet inte.

Visst är det förresten otroligt svårt att slänga något som väcker ett minne från förr, även om man vet att det enda ändamålet för prylen i fråga är att ligga bortglömd i en låda på vinden och aldrig nånsin få komma fram igen?

Inga kommentarer: