tisdag 25 november 2008

Dagens viktigaste mål

Farmors havregrynsgröt är the real deal. Är fascinerad av att det kan vara en sån enorm skillnad mellan min rätt tråkiga havregrynsgröt och den där nästan onödigt goda. Får boka in en grötkokarkurs tror jag.

Var som alltid riktigt trevligt att hälsa på där, dumt att det inte blir av oftare...

Kom iväg ganska tidigt från Skövde idag, eftersom farmor hade klipptid på förmiddan. Och så var vädret lite mer på bilåkarnas sida. Ditresan igår var däremot mer som en huppegupptäcktsfärd av det halare slaget. Snöstorm och vissa bilförare som inte vågade hålla mer än fyrtiotvå kilometer i timmen på nittio-vägarna, verkade som de aldrig sett snö förut. Tur att det fanns grym bil och en lika grym bilförar-pappa.

Tog en go fika med kusin Sebbe på Wayne's coffee sent på eftermiddagen, riktigt trevligt och behövligt! Efter det smaskade jag i mig maten jag fick av farmor till kvällsmat. Gott och bekvämt (en kombination som gillas starkt).

Inga kommentarer: