måndag 10 november 2008

Skavsår på stackars gitarrfingrarna

Det råkade bli en liten sovmorron fram till lunch idag (konstigt värre), men ändå har jag varit rätt seg. Har spenderat större delen av dagen till att slita ut fingeravtrycken på mina hyfsat ovana gitarrfingrar. Lärt mig att det kanske är lite o-klokt att spela en sisådär fyra-fem timmar stålsträngat på en dag, men det är ju så kul! Har även spelat in större delen av en låt jag skrivit för piano och håller onödigt ivrigt på att försöka få till en gitarr-stämma som passar in. Pianodelen låter sjukt bra (sa han ödmjukt) men gitarr-arret kräver lite putsning, så änsålänge får du försöka överleva utan att höra det.

Har även hunnit med lite Willys-shopping, handlat jäst till min gamla granne (hon insisterade på att ge mig pengar för den, men jag vägrade vänligt ta emot de 2,40 kronorna som det kostade), hjälpt samma snälla, gamla granne skaka och sträcka nytvättade sängkläder (fick faktiskt beröm för mina fantastiska skaka- och sträcktakter, den du!) och spelat lite musik med andra grannen, Emma alltså. Mest flum, men lite seriöst också faktiskt (inte vår egenkomponerade låt Bittra Emma och Runda Björn dock, den skrattade vi rätt mycket åt).

Rätt musikalisk dag med andra ord. Nej nu är det gonatters, för nu måste jag sova. Måste ju ha någon ork till jobbet imorgon. Och så måste jag gå upp tidigare eftersom jag är mack-ansvarig till morgonfikat, hur kommer det gå?

Inga kommentarer: